MarioCraft

Forum serwera w Minecraft


#1 2011-02-19 20:19:30

baczmak

Administrator

Zarejestrowany: 2011-02-19
Posty: 6
Punktów :   

Czym jest Minecraft

Minecraft jest sandboksową grą komputerową, która pozwala graczowi budować konstrukcje z kostek w świecie 3D. Autor gry wpadł na pomysł jej stworzenia po zetknięciu z Infiniminer, jednak inspirował się także grami: Dwarf Fortress, Dungeon Keeper. Gra podzielona jest na dwie odmiany, Betę i Classic, gdzie Classic skupiona jest na samym budowaniu, a Beta zawiera przeciwników, licznik zdrowia oraz wiele możliwości i przedmiotów. Beta jest na bieżąco aktualizowana, Classic zaś nie jest już rozwijana. Obie posiadają tryby gry jednoosobowej i wieloosobowej

Tryby gry

Classic była pierwszą wersją deweloperską gry wypuszczoną 17 maja 2009 - dawała jedynie możliwość stawiania i usuwania sześcianów. Gracz startował z pełnym ekwipunkiem klocków, był nieśmiertelny i nie mógł stworzyć żadnego przedmiotu - w tej fazie rozwoju projektu nie były zaimplementowane żadne inne elementy znane z późniejszych wersji. Classic nie jest już rozwijana - Notch (twórca gry) planuje wycofać ją z rynku, chociaż nadal daje możliwość grania w nią za darmo przez stronę minecraft.net z poziomu przeglądarki.

Survival Test było testem przed wypuszczeniem trybu gry Survival działającym w wersji Classic.

Indev (ang. In Development) było późniejszą wersją testową trybu Survival. W wersji Indev gracz rodził się w tzw. Indev House, który zbudowany był ze 119 desek, 49 bloków kamienia i 2 pochodni. To pusty kwadrat o wymiarach 7x7x4 z wolną przestrzenią o wymiarach 1x2 na jednej ze ścian służącą jako wejście. Dom mógł zostać zniszczony, a materiały użyte ponownie. Wcześniej Indev House budowany był z kostki brukowej.

Infdev (ang. Infinite Development) dostępny był jedynie dla pojedyńczego gracza w trybie Survival. Infdev zastąpił Indev kiedy Notch stworzył system generowania nieskończonych map. Była to też główna cecha Infdev - stąd też Infinite (ang. nieskończony) w nazwie. Infdev generował kawałek mapy dookoła gracza po jego pojawieniu się, a w późniejszej fazie gry teren rozrastał się w sposób dynamiczny w chwili, gdy gracz szedł w stronę niewygenerowanego kawałka terenu. Teoretycznie mapa tworzona w Infdev mogła mieć powierzchnię ośmiokrotnie większą niż powierzchnia Ziemi.

Alpha zastąpiła Infdev i poprzedzała Betę. Jedynym grywalnym trybem w Alpha był Survival. Kiedy ta wersja była rozwijania wypuszczono wiele łatek, poprawek i dodatków do gry. Od 29 maja 2010 Notch poświęcał grze cały swój czas, a później w celu zapewnienia jej ciągłego rozwoju założył firmę[1] skupioną jedynie wokół gry. Uaktualnienia do gry wypuszczane były regularnie, średnio raz na tydzień, często poprzedzone wpisami w blogu deweloperskim - czasami jednak nie były zapowiedziane, a wprowadzone zmiany pozostawały tajemnicą dopóki nie odkryli ich gracze. 11 grudnia 2010 Notch zapowiedział, że 20 grudnia status gry zmieni się na Betę co spowoduje wzrost ceny z 9.95€ do 14.95€.

Beta jest obecnie rozwijaną fazą deweloperską Minecrafta. Zapowiedziana została 11 grudnia 2010 i wypuszczona 9 dni później. Notch zmienił treść licencji likwidując zapis: "wszystkie przyszłe uaktualnienia dostępne będą za darmo", zwiększył cenę do 14.95€ (czyli do 75% ceny ostatecznej produktu, gdy ten będzie skończony) i poprawił wiele bugów. Wersja Beta 1.2 wydana została 13 stycznia 2011

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.071 seconds, 8 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.bookingmpire.pun.pl www.diablots.pun.pl www.logistycznie.pun.pl www.fantasia.pun.pl www.jebacstudentow.pun.pl